Płatności bezgotówkowe to przyszłość i bezpieczeństwo
Tomasz Przepiórka, dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych w First Data Polska SA, mówi o płatnościach bezgotówkowych w obsłudze e-handlu.
Handel internetowy przeżywa boom. Czy podobnie dzieje się z płatnościami bezgotówkowymi w tym kanale sprzedaży?
Tak, Covid-19 znacznie przyspieszył to, co dzieje się od lat. Dynamicznie rośnie nie tylko wartość, ale też liczba transakcji. Mimo tego większość płatności to nadal gotówka za pobraniem, pozostała część przypada kartom płatniczym za pobranie i w sklepie internetowym, szybkim przelewom oraz Blikowi.
Czy to oznacza ze klienci nadal boją się transakcji bezgotówkowych?
Historyczne zaszłości sprawiły, że Polacy nie do końca ufają płatnościom w internecie. Preferują płatności gotówką za pobraniem, czyli chcą płacić, gdy już mają produkt w ręku. Zauważamy jednak, że pandemia zmienia te przyzwyczajenia bardziej niż działania marketingowe promujące płatność kartą. Budowanie dystansu społecznego nieodzownie wiąże się z ograniczeniem kontaktu i tu pojawia się oczekiwanie płatności bezgotówkowych – zbliżeniowych przy użyciu terminala płatniczego podczas dostawy.
Czy firmy/sklepy też obawiają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta